Registreren
Maak een account aan en begin vandaag nog!
Scroll naar beneden om de voorwaarden te lezen. Je kunt vervolgens wel of niet akkoord gaan.
Opdrachtnemer Voorwaarden en gebruikersovereenkomst Chefspiratie
1. Introductie Welkom freelancer op dit digitaal platform! Voor gebruik van het digitaal platform is de gebruikersovereenkomst van toepassing. Door gebruik te maken van het digitaal platform stem je in met de gebruikersovereenkomst en voorwaarden van Chefspiratie.
2. Chefspiratie en het platform Chefspiratie, gevestigd te Rozenburg (3181 ZB) aan de Bosseplaat 105, geregistreerd in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 84053917, rechtsgeldig vertegenwoordigd door Martin van der Griendt, hierna te noemen: ‘Chefspiratie’.
3. De werking van het platform Het doel van het platform is een zo goed mogelijk netwerk van opdrachtgevers en freelancers neer te zetten. Waarbij opdrachtgevers zichzelf kunnen voorstellen aan de freelancers door middel van een profielpagina. Én waar de freelancers zichzelf kunnen voorstellen aan opdrachtgevers door middel van een profielpagina. Na elke klus hebben beide partijen de optie om elkaar een beoordeling te geven. Doel hiervan is voor freelancers om een zo fijn mogelijke werkhouding te laten zien en goede wil tot presteren, en voor de opdrachtgevers om zo goed mogelijk om te gaan met de freelancers die hen uit de brand komen helpen. We willen tenslotte met z'n allen de perfecte samenwerking creëren! Als een opdrachtgever een klus online plaatst, kunnen meerdere chefs zich inschrijven voor de klus. Deze zal na maximaal 36 uur geaccepteerd of geweigerd worden. Dit kan gebeuren aan de hand van beoordelingen, of omdat een opdrachtgever graag dezelfde kok wil voor meerdere klussen. De opdrachtgever kan dus zelf zijn chef “kiezen”. Wordt er geen actie op ondernomen door de opdrachtgever, dan wordt de eerst aangemelde chef automatisch geaccepteerd. Doe dus vooral je best en maak van elke klus iets moois! Door het gebruik van het digitaal platform komt er geen (fictieve) arbeidsovereenkomst (als bedoeld in artikel 7:610 BW) tot stand tussen opdrachtnemer en opdrachtgever dan wel Chefspiratie. Het digitaal platform biedt de mogelijkheid voor zowel opdrachtnemer als opdrachtgever om een review/rating over de ander te plaatsen. Deze ratings zullen zichtbaar zijn voor beide partijen. De opdrachtnemer ratings voor opdrachtgevers, en de opdrachtgever ratings voor opdrachtnemers.
4. Algemene Informatie Chefspiratie faciliteert: A. Een digitaal platform waar opdrachtgevers shifts kunnen delen. B. Een digitaal platform waar freelancers zich voor deze shifts kunnen aanmelden. C. Een facturatie overzicht op het platform. Opdrachtnemers krijgen een overzicht te zien voor hun facturatie nadat aan het einde van een shift een akkoord door de opdrachtgever is gegeven over de gewerkte uren en gereden kilometers. Eventuele parkeerkosten of andere onvoorziene kosten kunnen achteraf door de opdrachtnemer nog worden toegevoegd aan hun facturatie, dit inclusief bewijs dmv een overzicht van de gemaakte kosten, inclusief btw overzicht.
5. Accounts en gegevens Bij het aanmelden worden onder meer de volgende gegevens gevraagd: A. Bedrijfsnaam en adresgegevens B. Kamer van Koophandel nummer C. Contactgegevens D. Rekeningnummer E. BTW id-nummer
6. Voorwaarden Je bent als opdrachtnemer verplicht de opdracht uit te voeren onder de voorwaarden van Chefspiratie. Als er een no-show plaatsvindt, zal dit vermeld worden op het profiel van de opdrachtnemer, en deze zal zichtbaar zijn voor opdrachtgevers. Tevens zal er een boete worden opgelegd van €150,00 welke wordt betaald aan de opdrachtgever. Tenzij er zich een onverhoopte situatie voordoet waardoor er overmacht ontstaat. Gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
7. Accorderen uren, facturatie, en betalingstermijn De gewerkte uren dienen op de dag van de shift, én na het einde van die shift, te worden geaccordeerd door de opdrachtgever. Vergeet de opdrachtnemer dit te laten doen? Dan wordt er 1 uur ingetrokken door Chefspiratie voor extra administratieve handelingen. Ga voor het accorderen naar het platform en log in, ga naar de opdracht en vul de gewerkte uren in, vul de gereden kilometers in. Voor de kilometers geldt een maximum van 180 kilometer. De opdrachtgever accordeert de ingevulde uren en kilometers met een code. Als er eenmaal geaccordeerd is, kan dit niet meer veranderd worden. De geaccordeerde uren en kilometers worden in een facturatie overzicht getoond op het profiel van de opdrachtnemer. Kosten voor openbaar vervoer en parkeerkosten kunnen nog worden toegevoegd ná het accorderen, maar niet meer nadat de factuur ontvangen is door Chefspiratie. Chefspiratie betaald facturen naar wettelijke betalingstermijn voor mkb bedrijven, namelijk 30 dagen. Wekelijkse betaling van facturen is mogelijk, tegen een korting op de factuur van 4%. Dit kan worden aangegeven op de factuur.
8. Tarieven en vergoedingen De onderstaande tarieven en vergoedingen zijn exclusief BTW Zelfstandig werkend kok €34,00 per uur Sous Chef €37,50 per uur Chefkok €41,00 per uur Productiemedewerker €34 per uur Kilometer vergoeding €0,28 per kilometer De tarieven kunnen door Chefspiratie te allen tijde worden aangepast. Chefspiratie hanteert een minimum van 7 uren per dag. Tijdens feestdagen wordt er 150% gerekend op het uurtarief.
9. Verantwoording & aansprakelijkheid Niets in deze gebruikersovereenkomst beperkt de aansprakelijkheid van Chefspiratie voor schade als gevolg van diens opzet of roekeloosheid. Het digitaal platform is door Chefspiratie ontwikkeld om opdrachtgevers en opdrachtnemers bij elkaar te brengen, maar de inhoud en alle informatie die daarin is opgenomen, vormt geen advies of aanbevelingen (zoals onder meer tot het aannemen van bepaalde shifts, het voorkomen van (fictieve) dienstverbanden). Eerdere “prestaties” van opdrachtnemers en opdrachtgevers zijn geen indicatie voor, en bieden geen garantie voor toekomstige resultaten. Chefspiratie is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor: A. Het gedrag en de professionaliteit van zowel de opdrachtnemer als opdrachtgever in welke vorm dan ook. B. De (juistheid en volledigheid van) informatie die de opdrachtgever via het platform van Chefspiratie heeft verstrekt aan de opdrachtnemer. Denk hierbij aan: datum, kledingvoorschriften, vaardigheden, aanvangstijd, eindtijd, inhoud van de opdracht, mee te nemen materialen e.d. C. het voldoen aan de privacywetgeving door derden, waaronder opdrachtgevers. Noch Chefspiratie, noch daar aan gelieerde ondernemingen zijn op enigerlei wijze aansprakelijk of verantwoordelijk (hetzij direct, indirect, gevolgschade) voor kosten, claims, schade, aansprakelijkheden en andere kosten, inclusief eventuele gevolgschade, die een opdrachtnemer lijdt als gevolg van gebruik van het digitaal platform of van het aannemen/uitvoeren van een opdracht.
10. Gebruiksrecht opheffen Gebruiker en Chefspiratie hebben te allen tijde het recht de registratie van gebruiker op het digitaal platform te beëindigen en deze gebruikersovereenkomst te beëindigen zonder opgaaf van reden en zonder dat de andere aansprakelijk kan worden gesteld voor schade die uit een beëindiging is voortgevloeid. Alle bepalingen die naar hun aard ook na beëindiging van kracht blijven, blijven van kracht.
11. Geheimhoudingsplicht De opdrachtnemer houdt iedere informatie die hij (in welke vorm dan ook) van de opdrachtgever ontvangt geheim. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Opdrachtgever waarvan hij weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan schade kan berokkenen. Bij schending van artikel 11 dan wel de in dit artikel opgenomen geheimhoudingsplicht is opdrachtnemer aan opdrachtgever een dadelijk opeisbare gefixeerde boete schuldig van € 5.000 per overtreding en van € 250 voor iedere dag dat Opdrachtnemer in overtreding is, onverminderd de bevoegdheid van opdrachtgever volledige schadevergoeding te vorderen.
12. Overige afspraken We kunnen deze gebruikersovereenkomst op elk moment aanpassen. De aangepaste gebruikersovereenkomst geldt alleen voor nieuwe opdrachten. De meest recente versie van de gebruikersovereenkomst wordt gepubliceerd op het platform. Op het gebruik van het digitaal platform en alle rechtsverhoudingen tussen Chefspiratie en opdrachtnemers is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Chefspiratie zal eventuele geschillen die verband houden met, of voortvloeien uit het gebruik van het digitaal platform, deze gebruikersovereenkomst, voorwaarden of een andere rechtsverhouding tussen Chefspiratie en de opdrachtnemer eerst onderling proberen op te lossen. (Toegang tot het platform wordt verleend na instemming van deze voorwaarden, en ga je automatisch de overeenkomst aan)
13. Relatiebeding A. Het is opdrachtnemer verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Chefspiratie tijdens en gedurende twee (2) jaren na het einde van deze overeenkomst voor of bij cliënt(en) van opdrachtgever, de klant(en) van cliënt(en) van opdrachtgever en/of één of meer daaraan gelieerde ondernemingen waarvoor hij in het kader van de overeenkomst opdrachten heeft vervuld, direct of indirect werkzaam te zijn, op welke wijze dan ook, hetzij tegen betaling, hetzij om niet, dan wel medewerkers of andere personen van (een) onderneming(en) waarin opdrachtnemer rechtstreeks of indirect zeggenschap en/of een financieel belang heeft direct of indirect werkzaam te laten zijn voor deze (rechts)personen. B. Opdrachtnemer verbindt zich gedurende de looptijd van deze overeenkomst, alsmede gedurende twee (2) jaren na beëindiging daarvan, geen medewerkers van opdrachtgever, en/of van cliënten van opdrachtgever en/of van de klanten van cliënten van opdrachtgever waarvoor hij in het kader van de overeenkomst opdrachten heeft vervuld, in dienst te nemen, of anderszins in welke vorm dan ook te werk te stellen of te bewegen hun dienstverband te beëindigen, hetzij tegen betaling, hetzij om niet, ten behoeve van werkzaamheden direct of indirect voor opdrachtnemer. C. Het is opdrachtnemer verboden van een ander dan opdrachtgever beloningen, provisies en dergelijke voortvloeiende of samenhangende met de opdracht te bedingen en/of te aanvaarden, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van Chefspiratie. Indien de opdrachtnemer het in de vorige leden van dit artikel bepaalde overtreedt en/of niet nakomt, verbeurt hij aan Chefspiratie een direct opeisbare boete ten belope van € 50.000 (zegge: vijftigduizend Euro) voor iedere overtreding, alsmede een bedrag van € 5.000 (zegge: vijfduizend Euro) voor iedere dag dat de overtreding/niet nakoming voortduurt. De boete zal verschuldigd zijn door het enkele feit van overtreding of niet-nakoming, maar laat onverminderd het recht van Chefspiratie nakoming van deze overeenkomst te verlangen en laat onverminderd het recht van Chefspiratie tot het vorderen van volledige schadevergoeding, met inbegrip van de gevolgschade, waaronder vergoeding van de door derden bij Chefspiratie ingediende schadeclaims.
Algemene voorwaarden Chefspiratie per 1 juli 2023
Definities
1. Chefspiratie: Mart-in de keuken / Chefspiratie, gevestigd te Rozenburg onder KvK nr. 84053917.
2. Klant: degene met wie Chefspiratie een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Chefspiratie en klant samen.
4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.
Artikel 1 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen,
overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Chefspiratie.
2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van
derden uitdrukkelijk uit.
Artikel 2 - Prijzen
1. Alle prijzen die Chefspiratie hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals
administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders
overeengekomen.
2. Alle prijzen die Chefspiratie hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan
Chefspiratie te allen tijde wijzigen.
3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Chefspiratie vastgesteld op grond van de werkelijk
bestede uren.
4. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Chefspiratie, geldend voor de periode waarin de
werkzaamheden worden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen. Voor een zelfstandig werkend
kok is dit €40,00. Voor een souschef is dit €43,50. Voor een chefkok is dit €47,00. Voor een productiekok is dit
€40,00.
5. Er kan een spoedaanvraag gedaan worden met interessante tarieven voor de freelancers om een last minute opdracht
in te vullen. Dit kan tegen 125% van het normale tarief en tegen 150% van het normale tarief. Afhankelijk van de
urgentie van de opdracht en naar eigen inzicht van de klant. Vermeld dan duidelijk in de omschrijving van de
opdracht dat het gaat om een urgente uitvraag, en vermeld het verhoogde percentage van het tarief als 25% toeslag
of 50% toeslag.
6. Tijdens feestdagen hanteert Chefspiratie 150% van de tarieven.
7. Indien partijen voor een dienstverlening door Chefspiratie een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een
richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn
overeengekomen.
8. Chefspiratie is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
9. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Chefspiratie de klant tijdig te laten weten waarom een
hogere prijs gerechtvaardigd is.
10. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten
vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
11. Chefspiratie heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
12. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Chefspiratie prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
13. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Chefspiratie op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de
prijsverhoging.
Artikel 3 - Betalingen en betalingstermijn
1. Chefspiratie mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag
verlangen.
2. De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering te hebben voldaan.
3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het
overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in
verzuim en in gebreke is, zonder dat Chefspiratie de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te
stellen.
4. Chefspiratie behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel
een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 4 - Gevolgen niet tijdig betalen
1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Chefspiratie gerechtigd de wettelijke rente van 8%
per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een
gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding
verschuldigd aan Chefspiratie.
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Chefspiratie zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn
betalingsverplichting heeft voldaan.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen
van Chefspiratie op de klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Chefspiratie, dan is hij nog steeds
verplicht de afgesproken prijs aan Chefspiratie te betalen.
Artikel 5 - Vergoeding kilometers en eventuele parkeerkosten
1. Kilometervergoeding is €0,30 per kilometer, en met een maximum van 180 kilometer per dag.
2. Eventuele parkeerkosten worden gefactureerd, gelijk aan de werkelijk gemaakte kosten.
Artikel 6 - Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze
overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 7 - Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Chefspiratie te verrekenen
met een vordering op Chefspiratie.
Artikel 8 - Verzekering
1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere
brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
a. geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende
overeenkomst zaken van Chefspiratie die bij de klant aanwezig zijn
b. zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De klant geeft op eerste verzoek van Chefspiratie de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 9 - Garantie
Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Chefspiratie
enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 10 - Uitvoering van de overeenkomst
1. Chefspiratie voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed
vakmanschap.
2. Chefspiratie heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het
eventueel afgesproken voorschot door de klant.
4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Chefspiratie tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de
overeenkomst.
5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Chefspiratie tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de
overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
6. Chefspiratie voert een minimum aantal te werken uren per uitvraag, namelijk 7 uren. Wordt een kok toch eerder naar
huis gestuurd, in minder dan 7 uren, worden er 7 uren in rekening gebracht.
7. Eventuele annulering van een uitvraag dient te geschieden 48 (of meer) uur voor aanvang van de shift. Wordt dit
binnen 48 uur geannuleerd, wordt er 4 uren in rekening gebracht.
Artikel 11 - Informatieverstrekking door de klant
1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de
overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Chefspiratie.
2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie,
gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover die uit de aard van de overeenkomst
niet anders voortvloeien.
3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Chefspiratie de betreffende bescheiden.
4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Chefspiratie redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of
bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit
voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
Artikel 12 - Duur van de overeenkomst betreffende een dienst
1. De overeenkomst tussen Chefspiratie en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor
onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en
schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend
omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met
inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming
van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werk-zaamheden een termijn
overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij over-schrijding van deze termijn moet de klant Chefspiratie
schriftelijk in gebreke stellen.
Artikel 13 - Opzeggen overeenkomst dienst voor onbepaalde tijd
1. De klant kan een overeenkomst voor een dienst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met
inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden.
2. Een consument heeft het recht een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd op te zeggen met
inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 14 - Vrijwaring
De klant vrijwaart Chefspiratie tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Chefspiratie
geleverde producten en/of diensten.
Artikel 15 - Klachten
1. De klant dient een door Chefspiratie geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op
eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst
mocht verwachten, dan dient de klant Chefspiratie daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 dag na
constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3. Consumenten dienen Chefspiratie uiterlijk binnen 2 dagen na constatering van de tekortkomingen hiervan op de
hoogte te stellen.
4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Chefspiratie in staat
is hierop adequaat te reageren.
5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een door Chefspiratie geleverde dienst.
6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat
Chefspiratie gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
7. Indien de klant ontevreden is over de dienstverlening van Chefspiratie, deelt de klant dit zo spoedig mogelijk mee
aan Chefspiratie en zullen partijen proberen om tot een informele oplossing te komen.
8. Wanneer de in lid 1 gevolgde weg niet tot een voldoende oplossing leidt, kan de klant een klacht indienen bij
Nationale Nederlanden.
Artikel 16 - Ingebrekestelling
1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Chefspiratie.
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Chefspiratie ook daadwerkelijk (tijdig)
bereikt.
Artikel 17 - Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als Chefspiratie een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de
volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Chefspiratie verschuldigd zijn.
Artikel 18 - Aansprakelijkheid Chefspiratie
1. Chefspiratie is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is
veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Indien Chefspiratie aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die
voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3. Chefspiratie is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen
of schade aan derden.
4. Indien Chefspiratie aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)
aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een
verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het)
factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts
indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke)
ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Artikel 19 - Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Chefspiratie vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis
waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89
van het Burgerlijk Wetboek.
Artikel 20 - Recht op ontbinding
1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Chefspiratie toerekenbaar tekortschiet in de
nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de
ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Chefspiratie niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas
plaatsvinden nadat Chefspiratie in verzuim is.
3. Chefspiratie heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de
overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Chefspiratie kennis heeft genomen van
omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen
nakomen.
Artikel 21 - Overmacht
1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Chefspiratie in de
nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Chefspiratie kan worden toegerekend in een van
de wil van Chefspiratie onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de
klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet
van Chefspiratie kan worden verlangd.
2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals
burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of
andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen,
stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en
werkonderbrekingen.
3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Chefspiratie 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan
nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Chefspiratie er weer aan kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de
overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. Chefspiratie is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg
van de overmachttoestand enig voordeel geniet.
Artikel 22 - Wijziging van de overeenkomst
1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te
wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.
Artikel 23 - Wijziging algemene voorwaarden
1. Chefspiratie is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Chefspiratie zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te
zeggen.
Artikel 24 - Overgang van rechten
1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de
voorafgaande schriftelijke instemming van Chefspiratie.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid,
Burgerlijk Wetboek.
Artikel 25 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de
overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de
buurt komt van wat Chefspiratie bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 26 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Chefspiratie is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is
exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders
voorschrijft.